mandag 5. april 2010

vimpler


Jeg har laget to snorer med vimpler i påskeferien. De er begge rosatoner og passer nok derfor best til jenterom. De har åtte trekanter hver på snora. Vimplene har ikke fått noen eiere enda. Hadde bare så lyst til å lage noen. 


De er jo både veldig enkle og kjekke å lage!! Skulle du falle for fristelsen du også kan du se hvordan man kan gjøre det inne på denne bloggen. Mali-mo har sydd med overlock-søm.. sikkert slik det skal gjøres skikkelig.  Jeg har bare sydd de sammen, til og med uten sikksakk! Tenker det nok går bra siden de ikke skal "brukes" til noe, bare henge til pynt. 


Jeg lagde en mal av papp. La stoffet dobbelt, rette mot rette, tegnet rundt malen og festet med knappenåler før jeg klipte trekantene ut. Det gikk superfort. Disse vimplene ble litt små, så jeg tenker jeg lager dem større neste gang. :-) 


De flotte stoffene har jeg kjøpt hos den hyggelige dama på textart :-) Hun har som mål å selge stoffet så billig som hun kan. Det har jeg sansen for!!! ;-)

6 kommentarer:

  1. så fine de var! skulle virkelig ønske at jeg kunne sy, da skulle gutterommene blitt fine da :)
    blir inspirert av deg!

    SvarSlett
  2. De var kjempefine. Men synes du det er en øvre aldersgrense for å ha slike på jenterom? Mine er 7,5 og 11 år. Men det finnes jo så mye fint i stoff...

    Klem

    SvarSlett
  3. Så flotte vimpler!!! De ble knallfine synes jeg, fine når de var litt små da.

    Hehe, går nok som en drøm uten sikksakk, men du vet, lillemalien bruker dem som slengtau og da må de i vaskemaskinen rett som det er = må tåle god vask = sikksakk (overlock), så enkelt er det ;)

    Bar ekoselig at du linker kan du skjønne ;) Ha en fltt dag videre!

    SvarSlett
  4. Hei.
    Skal si du er kreativ om dagen...her har jeg ikke fått gjort noe idag!

    Flotte vimpler:)
    Søte til et jenterom!

    SvarSlett
  5. Så fine vimpler da....
    Fant deg via Mona Christin sin flotte blogg!!
    Så morsomt det innlegget med eggene var... hehe
    Ja det er mange rare former på egg,om en ikke kjøper i butikk selvsagt. Jeg handler egg hos torv handlerne her i byen. Store flotte og ofte med to plommer. Plommen er knall oransje og smaker kjempe godt.
    Likte meg godt her inne jeg ,så jeg legge meg til som følger..
    Kom gjerne inn til meg om du har lyst.
    Klem Mona

    SvarSlett
  6. så søte vimpler! nydelig fargekombinasjoner!

    klem beate

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails