lørdag 27. november 2010

Ugler i mosen


Jeg jobber som lærer på en 1-10 skole. Jeg underviser i kunst og håndverk på ungdomsskolen, og det er alltid kjekt å se hva andre klasser lager.


3. og 4.klasse har et vindu inn til klasserommet fra korridoren. Disse uglene har jeg sett på hver dag når jeg har hasta forbi bort til klasserommet mitt. Denne uken var jeg så lur at jeg tok med kameraet en dag og fikk knipset noen bilder av dem.


Liker de veldig godt. Skaper skikkelig lun stemning og er et humoristisk og koselig innslag i klasserommet. Kan tenke meg at det er noen foreldre som får en liten ugle i julegave.



Dette er en enkel og god idé for barn! Uglene er strikket i rett strikk og med to farger. De har knappeøyne og brodert nebb og føtter. De sitter på en kvist av trollhassel.

49 kommentarer:

  1. Koselig ugler! Takk for flott tips :)
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  2. Kjempeide! Vår sjuåring har akkurat lært å strikke og holder på med sitt første dukkeskjerft. Et dukkeskjerf kan jo også lett gjøres om til en ugle om hun går lei halvveis i arbeidet, he he.

    SvarSlett
  3. For en herlig blogg du har. Kjekt å finne deg via foreldremanualen! Herved følger :)

    SvarSlett
  4. Hei.

    Hehe... Så artige og superkule de var. Det var et godt tips til jentene.

    At du har mye å gjøre nå før jul forstår jeg godt. Ikke tenk på det. Men jeg har den gjerne tilgode en dag du har tid. Om det blir til neste jul så spiller det ingen rolle. Jeg kan jo tipse deg til neste jul... Hehe...

    Klem Mona C

    SvarSlett
  5. utrolig fine...og alle med sin egen personlighet.

    SvarSlett
  6. Veldig god ide!
    Skal tipse min formingslærer-svigerinne!

    Klem

    SvarSlett
  7. kjempekule ugler!
    hva med å lage moseugler, altså "mose i uglen"? hehe
    klem

    SvarSlett
  8. Fantastisk flotte :-)
    Link er forøvrig viderebragt min formingslærervenninne.. Og lagt på minne her hos meg i påvente at min håpefulle begynner på skolen og kommer såpass oppi klassene at dette blir aktuelt :-D

    SvarSlett
  9. Disse uglene var jo kjempekule!! Prøver å få skolen her og til å forstå at selv om de strikker bare lapper, så behøver det ikke bli en orm hvert eneste år....

    SvarSlett
  10. Så fantastisk dødstøffe desse var! Geniale rett og slett, og ikkje minst: veldig inspirerandes. TUsen takk for titten, Linda ;)

    SvarSlett
  11. Hvor er det nogle fantastiske flotte ugler. De er lige så forskellige som dem, der har lavet uglerne. En meget personlig ugle :o)

    Hav en dejlig jul

    Frøken Anker
    www.Froeken-Anker.dk

    SvarSlett
  12. Herlige ugler :)
    Tipper at de lyser opp i rommet hvor de henger :)

    SvarSlett
  13. Hvor er de skønne de ugler, og en fantastisk måde at bruge børnene strikkeprøve på:))

    Stine

    SvarSlett
  14. Thank you so much for sharing. This will be an excellent project to teach my own children how to knit.

    SvarSlett
  15. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. ac37e58e1afb82edaa33fa0b1a86c941
    numara onay
    sms onay
    website kurma

    SvarSlett
  16. Thank you for your explanation, very good content. 682f1a243a402f14e9d95f32ea3e6601
    define dedektörü

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails