torsdag 8. april 2010

Praktisk kreativitet


Jeg har laget to vårlige strikkevesker med grafisk print :-)


Koste meg veldig med arbeidet. 
Tror ikke jeg har laget slike vesker 
siden studietiden.. det brakte fram mange koselige 
minner fra jentekollektivet i 
Idrettsveien i Tønsberg.. hehe 
..der perfeksjonerte vi kunsten å kose seg! hehe..


Synes det er praktisk å ha strikkeveskene
litt dype og gjerne i et litt kraftig stoff. 
Den lyse veska fikk et lysegrønt fór, 
men jeg kunne ikke finne en farge i stoffeska mi 
som passet den andre. Veska ble jo fin likevel, 
mulig på grunn av stoffets tykkelse.


Begge veskene har en lomme på magen, 
og den lyse har en liten lomme inne i fóret også. 
Jeg skal sy en kjole med lomme på brystet 
og trengte å øve meg litt.. :-) 
Synes lommene gjør veskene mer forseggjort.


Veskene har fått på seg en micano-merkelapp 
som jeg kjøpte på minanamnband for et par år siden. 
Usikker på om jeg hadde tatt rosa farge 
om jeg skulle bestilt merkelapper nå.. hehe.. 

4 kommentarer:

  1. Så fine de var, Monica! Jeg må snart ta meg en "inspirasjons-tur" til deg igjen. Kjenner det klør i fingrene når jeg ser alt det fine du lager!
    God vårklem til deg

    SvarSlett
  2. Hei.

    De var lekre. Kan jo brukes til så mangt. Og moro at de er egendesignede med merkelapp og greier. Well done...

    Klem fra Mona C♥

    SvarSlett
  3. Kjempefine! og veldig praktisk, plastpåse er heilt ubrukelig til strikketøy. Eg har ei veska som mamma har sydd til meg som brukes til samme formål, og sist eg var heima, kommenterte hu at den var nesten utslitt. Så kansje eg skal prøva meg på ei sånn du har laga.

    Eg har lagt ut ein utfordring til deg på bloggen min, ta den om du har lyst.

    Oddbjørg

    SvarSlett
  4. Å, fine!! Og gode minner! Hihi!
    -og strikkepinnene er driiiitkule (unnskyld språket)! De skal jeg ha om jeg får strikket en puff daddy el. ei. Goood helg! : ) klem

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails