mandag 15. mars 2010

så fin hals du har..

Jeg har strikket meg en hals i viking alpakka. Deilig og myk! Jeg elsker den grønnfargen! Den minner om vår og gode tider.



Halsen er strikket etter inspirasjon fra Pickles sin side. Jeg strikket på pinne 15 med dobbel tråd og benyttet meg av teknikken "Kitchener stitch". Da ser det ut som halsen ikke har noen ende eller begynnelse. Veldig kjekt at det ligger video av teknikken på youtube.

På de to øverste bildene har jeg lagt halsen dobbelt. Knappene er fra textart.

Tips til nytt sjekketriks: "Så fin hals du har.."

3 kommentarer:

  1. Hehe, ja så fin hals du har, får en litt annen betydning!
    Nydelig grønnfarge. Jeg liker sånne klare grønnfarger:) Digg!

    klem

    SvarSlett
  2. WOW så nydelig hals du har! Jeg er betatt! ; )

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails