mandag 4. april 2011

pletter i luften


 Det våres og jeg ser at noen av plantene i stua fremdeles hangler etter juleferie og vintertid. Noen har jeg rett og slett tenkt å bytte ut. Føler jeg har gitt de en sjans til å komme seg igjen.. men nå tror jeg de havner i dunken om ikke lenge...


Denne søte planten har jeg hørt heter pletter i luften. Synes den er veldig søt med tynne blad på tynne stilker.. Er redd jeg skal glemme å vanne den.. for jeg mistenker den for å kunne tørke fort ut. Lysestakene var en gave fra elevene da jeg fylte 30 år og de tynne lange figurene tok jeg med meg hjem fra en av turene til Afrika.


I dag har jeg planlagt å plante påskeliljer i krukker på trappa. Trenger å få et mykere uttrykk for det er mye stein og betong. :-) Gleder meg!

2 kommentarer:

  1. Er det den planten som noen kaller "Hjerter på en tråd" eller noe sånt også? De er fine, i alle fall. Kunne tenke meg en sånn som kan henge ned på kaminen.

    Catje

    SvarSlett
  2. Hei, den planten er så nydelig...
    Her i huset er det ikke mange grønne planter å se (for er så dårlig til å stelle dem!), men akkurat den du viser her har jeg også :)
    Deilig med litt farge på trappa nå, selv om det høljer ned akkurat i dag da... (Håper krokusene mine overlever!)
    Ha en fin tirsdag.
    Klem May Helen

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails