onsdag 22. september 2010

heklede høstlykter


I septembernummeret til Bolig pluss fant jeg en oppskrift på heklede lykter. Det passet meg utmerket for jeg var på leit etter en fin høstoppgave for 8.klasse. ;-)



Jeg laget dette som eksempel for elevene og det måtte visst bli stående på det nye fine lærerrommet siden putene i sofaen der var lilla.. hehe..


Veldig enkelt og fort gjort.  Lykten gir et koselig og lunt lys. Liker kontraster. Som her,  mykt garn og hardt glass. Jeg har brukt et tacoglass, bomull sport fra gjestal og heklenål 3,5.

6 kommentarer:

  1. Veldig fin var den. Dette er en flott oppgave for 8.klassingene. Ville blitt kjempeglad om min eldste kom hjem med en sånn!

    SvarSlett
  2. Oj... Den ble jo kjempefin. Du kan jo variere med flere størrelser på glassa. For en super idé... Og så kan du feste ståltråd og henge de opp. Flotte gaver.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  3. Lur og lekker! Så kjekt at dei lager ting som virkelig er fine og nyttige på skulen:) Huska vi strikka hus...som vi limte på ei strie og hang opp på veggen. Finnes kanskje meir fornuftige ting ein kan strikke..?:)

    Heklalykta var i alle fall skikkelig fin! Skikkert nokre mødre som blir glad for at ungdomane kjem heim med noko slikt.

    Ha ein fin haustdag!

    SvarSlett
  4. Kanonfine! Nå har jeg enda en grunn til å spare på middagsglassene til lillemor (til TH sin store fortvilelse... Tihi...) Har du lyst til å dele oppskriften med oss som ikke har lest bladet?

    SvarSlett
  5. Ja har tullet bort bladet med denne oppskriften... Kan du sende den til meg?

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails