fredag 3. september 2010

for første gang


There is a first time for everything.. heter det visst..  Uken som var opplevde jeg to ting for første gang, og det på samme kveld.


I hagen her jeg bor er det noen plommetrær. Jeg har som dere ser høstet plommer for første gang. Jeg kan ikke huske å ha tatt en plomme av et tre før.  Det var kjekt og gikk jo mye fortere enn å plukke blåbær. :-)


Deilige og sure. Det kalles visstnok syrlig, men det ser ut til at jeg er overfølsom på syrligsmaken og ender opp med ansiktet i fæle grimaser. Jeg har likevel fått i meg min del og vel så det ;-) Noen var til og med søte!


Det andre jeg opplevde for første gang var å få et vepsestikk. På den siste plommen satt det nemlig en søvnig veps. Den hadde nok ikke tenkt til å stikke meg, men jeg kom borti brodden. Det ble derfor (heldigvis) bare et halvt stikk. Likevel vondt nok! hehe..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails