onsdag 16. mars 2011

Pikekyss eller marengs


Jeg har lært å lage marengs eller meringue som det så fint heter på fransk :-) Ikke vanskelig og søtt og godt.


Marengstoppene tar seg godt ut på glassene fra Ikea. Skikkelig feminin mat. Rosa marmorert med organiske former og sukkersøt på smak. Steker man marengsen litt lenger får man sprø pikekyss. Søt ikke sant??


Oppskriften fant jeg i februarnummeret av Boligdrøm. Har du ikke bladet finnes det mange oppskrifter ute på nettet som sikkert er like gode ;-) Denne var ganske lik den jeg brukte.


På bordet ligger en av mine nye voksduker. Jeg kjøpte to på Stoff og Stil i Kristiansand nå i vinterferien. Denne er som du ser gjennomsiktig med hvite blomster og den andre er blå med hvite prikker. Veldig rimelige og man kjøper de metervis.

 

Jeg må innrømme at det er litt uvant med plast på bordet..så vi får se om det er noe jeg kan leve med.. jeg har jo ingen barn, så her er det bare jeg som søler.. hehe.. kan være jeg trenger den likevel..




4 kommentarer:

  1. Hei på deg, ramlet visst innom deg og den fine bloggen - via NIB sin side ♥
    Jeg skal finne frem bladet, og prøve meg på disse herlige søte pikekyssene :)

    Ha en flott dag!
    Klemmer fra Ida, med bloggen Interiør~drops ♥

    SvarSlett
  2. Åh det så godt ut... Og jeg er enig i at de tar seg godt ut i glasset fra Ikea. Ha en god dag videre:-)

    SvarSlett
  3. åa namnam så fine og gode, elsker marengs!
    lagde ofte schoggischümli, sjokolademarengs,åååå!
    du, husk bloggtreff i morgen på benk, kl 1200 :)
    klem manu

    SvarSlett
  4. Så nydelige de ble...Så veldig gode ut!
    Nam nam!!!

    Ønsker deg ei god helg!!!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails