lørdag 8. august 2009

kulinariske opplevelser



Selv om jeg synes det er spennende å smake på ny og eksotisk mat er det ikke alltid det frister like mye. Flere i reisefølget hadde en kjedelig reaksjon etter et lønsjbesøk på spisestedet DIANA GARDENS i Gulu. Stedet anbefales herved på ingen måte! ;-) Merker at det er godt å komme hjem til knekkebrød, brunost, makrell i tomat og andre urnorske delikatesser.



Jeg er glad at disse "hvite maurene" aldri dukket opp på middagsbordet. I følge de lokale skulle de smake som kjøtt. . De kunne kanskje passet i en salat med fetaost og pinjekjerner? Hva tror du?



På hotellene vi bodde på var det som regel god mat som vi ikke ble syke av. Fantastisk at vi også ble servert pannekaker!! :-)



Hver gang jeg er i Afrika spiser jeg SAMOSA. Disse fylte trekantene er frityrstekte og sikkert ikke så veeldig sunne.. men gode. Jeg liker dem best når de er fylt med potet og chili.



I Afrika er ikke alltid fish and chips akkurat det du forventer..



..så etter mer eller mindre heldige matopplevelser er det godt å kunne bestille en pizza!!

3 kommentarer:

  1. Ser ut til at du har hatt noen FANTASTISKE opplevelseR!!

    Vi må kanskje finne et tidspunkt det passer sånn at jeg kan få der der klutene jeg "bestilte" av deg for LEEEENGE siden:)???

    Ha en fantastisk lørdag=)

    Cecilie

    SvarSlett
  2. haha den fis and chips'en så ikke så god ut akkurat. ikke det man forventer helt nei. hoffamæ.
    hete det ikke sambosa? æ kan lage sånne her i norge :D ei fra afrika har vist mæ ka æ ska kjøpe i sånn utenlandsbutikk. huske ikke ka det hete, men finn det nok om æ leite. steike det i panna med litt olje. har kjempe løst å lage det engang. namNAMnam det er så godt :D
    du sku jo smakt på de der kvite mauran. ojojoj.. det hadde vært nåkka å kommet hjem å fortelt om. neste gang man kom på middag til dæ, måtte man gått i hagen å plokka maur først. det hadde vært arti. hihi

    SvarSlett
  3. Heisann! Den fish and chipsen da du. Brr. Du har vunnet trøstepremie på blogtrekningen min. Finfint hvis du sender meg adresse så skal jeg shippe den av sted. :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails