fredag 16. mai 2008

billig og koselig..



Jeg har blitt litt inspirert av uketemaet på Norske Interiørblogger
til å vise fram litt av min stil. Jeg har nok ikke helt en hvit stil,
men en blanding av ulike ting jeg liker.
Jeg har alltid likt litt "gammeldagse" og koselige ting.
Og noe jeg setter veldig stor pris på er hjemmelagde ting
og gode billige løsninger:-)



Jeg vil derfor vise frem noe jeg har laget selv.
Blikkboksene jeg har penner og blyanter i har jeg
lakkert med tre lag av spraylakk fra Europris.
Deretter har jeg brukt decoupagelim for å lime bilder,
blonder og silkebånd på boksene.
Bildene har jeg funnet på ulike sider på internett og printet ut.
Noen av bildene har jeg lamminert og festet på med hyssing.
Jeg har også pyntet boksene med litt glitterlim.



Veldig enkelt, billig og koselig!!!
Denne oppgaven har jeg gjort med noen av elevene
jeg har i K&H og oppgaven var veldig vellykket
siden alle fikk et pent produkt som de kunne
ta med hjem til mor på morsdagen.
Guttene valgte da å bruke bilder av gamle biler og kaffekverner :-)



Til 17.mai har jeg pyntet med noen greiner fra hagen i et norgesglass.
Den hvite serviettholderen var sort før jeg lakkerte den.
Forandringer fryder!



Ha en deilig 17.mai alle sammen!!! :-)

7 kommentarer:

  1. Så kreativ du er... de blikk boksene ble veldig fine!!

    Flott greengate du har skaffet deg...ble litt missunnelig nå altså *S*

    Ha en flott 17 mai!!
    klem

    SvarSlett
  2. Hei! Har virkelig kost meg med bloggen din. Er selv lærer og dette var supre tips- legg gjerne ut mer om hva du gjør med elevene i timene. Ha en super 17. mai :)

    SvarSlett
  3. Ja, blikkbokser kan brukes til oppbevaring av det meste. Det er virkelig gøy å dekorer slike bokser :-)

    Lagde selv noen til jul, som ble fyllt med hvite lys og gitt bort i gave. Har samlet opp et lite lager igjen nå og når jeg får tid skal jeg lage noen til meg selv.
    Synes kanskje den skarpe kanten kan være litt skummel når det er ei lita jente som også kommer til å bruke de - så jeg tror jeg skal kle noen med stoff og brette over kanten. Ikke så gøy å skjære seg :-(
    Har du kanskje noen tips til hvordan en får bort skarpe kanter?

    Ønsker deg en riktig så fin 17. mai feiring :-)

    SvarSlett
  4. Enig - alt trenger ikke kjøpes for masse penger. Gjenbruk og ombruk er bra.

    SvarSlett
  5. Hei, så koslig at du var innom bloggen min!

    Nei, den bussen fant jeg på nettet. Glemte å skrive hvor jeg tok det fra..

    Den går sikkert an å lage selv!

    Koslig blogg du har! Stilige beholdere for penner o.l

    Ha en flott uke!

    SvarSlett
  6. Glad jeg hadde fiskeboller til middag! Da kan jeg ta fram spraylakkeboksen med en gang, jo!
    Du er jamen smart!
    Takk for ideen! Klemmer fra meg....

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails