fredag 26. desember 2008

nyte julebaksten..



Siden jeg reiser hjem til foreldrene mine i jula pleier jeg ikke å bake julekaker. Egentlig liker jeg veldig godt å lage mat. Spesielt å prøve ut nye ting. I år har jeg derfor koset meg litt på kjøkkenet bitte lille julaften med baking og julemusikk.




For mange år siden bakte jeg slike eventyrkaker med bringebærsyltetøy. Pappa elsker de så jeg bestemte meg for å lage noen i år også. De er søte og gode med melis på og birngebærene gjør de litt syrlige.




Disse Sara Bernhard kakene er veldig gode. De h
adde jeg aldri smakt før, men så de på bloggen til fryd+design og ble frista til å prøve å lage disse. De er veldig gode og mektige. Nesten som en konfektbit :-) Her finner du oppskrifta.



Min tante som er veldig god på kjøkkenet har prøvesmakt og sagt at dette kunne jeg være stolt av. Nå går jeg med hevet hode og vurderer å prøve meg på en
creme brulé..

5 kommentarer:

  1. Så flink du har vært! Til tross for mye mat de siste dagene fikk jeg vann i munnen nå ;)

    SvarSlett
  2. Heisan,

    om jeg ikke tar feil
    reiser du lagt nord
    i jula...

    Eventyrkaker ligner
    på tyske skiver (?)
    Og Sara`ene ville
    jeg så gjerne lage,
    men orker ikke å tenke
    på det nå,
    ... men neste år...

    Ha en forsatt fin, fin romjul.

    Ps. nydlig julegaveinnpakking.

    SvarSlett
  3. Hei, hvordan får du "hits" på bloggen, altså hvor mange som har besøkt den? håper du kan hjelpe meg med det!:D takk

    SvarSlett
  4. tusen takk for hjelpen, men nå fikk jeg det bare som innlegg, hvor skal man legge den html-koden:)?

    SvarSlett
  5. Tusen takk for all hjelp, håper ikke jeg plaget deg eller noe sånt! god natt!:D

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails