tirsdag 27. desember 2011

julens festbord

 
Her ser du bordet dekket klart til julemåltid på julaften. Den feiret jeg hjemme hos foreldrene mine i nord og tradisjon tro så laget pappa ribbe og jeg pyntet bordet. :)


Hva har dere til middag på julaften? :) Hos oss er det ribbe, mens naboene holder seg til pinnekjøtt.


Bordet er dekket med herregårdserviset til mamma. I år fant jeg fram ulike fasonger av mugger og glass og satte røde tulipaner og granbar oppi. Var faktisk innom fretex på lillejulaften for å kjøpe to av "vasene" mine. .)


Rundt strødde jeg røde hjerter, kongler og fine julekuler i glass. To søte engler ble også med på bordet. Stemningsfult og enkelt.


Lysestakene har mamma og pappa hatt så lenge jeg kan huske. De holder seg godt ;) Hvis du ser nøye etter er telysestakene egentlig ei fløtemugge og en sukkerskål. Husker de godt fra da jeg var ei lita jente.


Nå nyter jeg late romjulsdager og familiekos. Godt fornøyd med julemiddager og pakker. :)
Håper du også nyter julen til det fulle!! 

2 kommentarer:

  1. Kjempefint dekket bord så dette ble nok vellykket.

    Fortsatt god jul til deg.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  2. Å, så deilig julestemning og fin arbeidsfordeling :)
    Her er det pinnekjøtt som er tradisjon julaften.
    Ønsker deg fine romjulsdager videre.
    Klem May Helen

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails